Rise of the Guardians

Jag kommer aldrig, aldrig tröttna på animerade filmer!
Det här var en underbar upplevelse. Dreamworks gör mig aldrig besviken, jag önskar att de kunde animera Mort och Artemis Fowl också. 
Jag hoppas att Jack Frost inte är minderårig, för gissa om jag gick igång på hela honom och kanske främst frisyren. Det är en av de snyggaste karaktärer jag har sett på film. (Ett tag tyckte jag han var lik någon, insåg sen att han ser ut som en ung version av hur jag föreställde mig Po från Graceling. Som jag nämnde i inlägget om den så är Po mörkhårig, men jag såg honom av någon anledning som vithårig).
När Pitch Black hotar alla barns oskuldsfulla drömmar, förhoppningar och glädje måste väktarna göra något för att stoppa honom. De består av North a.k.a Tomten, Tandfen, Påskharen och Sandman (alltså John Blund). För att åstadkomma detta måste de motvilligt be den oansvarige Jack Frost om hjälp.
Allt i den här filmen är otroligt vackert, Tomtens palats i fjällen var så underbart att jag nästan hoppade i soffan som ett litet barn. Skulle ge vad som helst för att ha hans kontor som min skrivarlya. Påskharens sagolika land var för den delen inte så dumt heller.
Handlingen är kul och spännande, och rösterna till karaktärerna är så bra valda. Mest gillade jag Hugh Jackmans tolkning av påskharen.
En annan sak som slog mig är att väktarnas olika hem, eller riken, skulle kunna komma från ett Heroes of Might and Magic. Jag har spelat 3an, 4a och 5an några gånger och ser helt klart likheter/potential, särskilt i Tandfens rike.
Det blev kanske en del pladder om annat än filmen nu, men den fick mig att tänka på så mycket och gjorde mig så glad och uppspelt. Det är en jättefin film som jag skulle uppskattat även om jag inte hade barn som älskar den lika mycket =)
(Det finns en bokserie som filmen bygger på, The Guardians of Childhood. Kanske kan va nåt?)

Kommentarer
Postat av: Nike

Oj, var Po inte vithårig??

...du är inte den enda ;)

Svar: Jaså såg du honom också så? Han passar ju helt klart bättre i vitt ;)
boklotus

2013-04-14 @ 18:06:49
URL: http://www.bokmalande.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0