Wheel of Time som serietidning

Visste ni att Wheel of Time (Sagan om drakens återkomst) finns som serietidning?
Jag vet inte hur långt in i serien de har kommit än, eller om de kommer att göra klart hela serien /alla böcker. Däremot vet jag att den första boken i serien, Eye of The World (som på svenska är Farornas väg + Tidens hjul), är uppdelad i hela 29 tidningar. Så jag undrar om jag kommer ge mig in i det här, 14 böcker uppdelat på 29 tidningar för varje bok känns lite övermäktigt om de nu gör hela. Särskilt eftersom jag redan läst böckerna, alla som finns åtminstone men jag kommer ju läsa de sista också.
Det finns dessutom många andra böcker, modern fantasy, som jag har framför mig. Det känns inte som att tiden kommer räcka till, men jag älskar bilderna som dyker upp om man gör en bildsök på den här serien.
Jag har förstått det som att det är Dabel Brothers som ligger bakom serietidningen, som ingått ett samarbete med Dynamite som nu ger ut serien. Jag har gjort några halvhjärtade försök att hitta #1 av Eye of the World för att köpa, men hittade ingen så det får nog vara.

(Tidigare inlägg om WoT)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0