Valhall!

Det här är en så himla mysig och rolig serie, tyvärr går det alldeles för fort att läsa!
Jag köpte del 1 och 2 av den samlade sagan till min sambo förra året. Det är lite synd att omslaget på den andra delen inte är lika snygg som första, men det kan jag leva med. Det är ju trots allt innehållet som räknas ;)
Det som är kul med de här albumen är att Peter Madsen och Kure Henning delat med sig av massa skisser och information om skapandet av serien. Man får också läsa lite mer om de nordiska myterna som tidningarna baserats på / inspirerats av.
Jag tycker så mycket om hur den här serien är tecknad och hur berättelsen är formad. Alldeles perfekt att sitta med under hösten och vintern med en kopp kaffe eller varm choklad med vispgrädde.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0